Slider

Transmisie - Reparatii & Diagnoza

Sistemul de transmisie al automobilului are rolul de a transmite catre roti momentul motor.

Dintre componentele sistemului de transmisie fac parte ambreiajul, cutia de viteze, transmisia longitudinala, transmisia principala, arborii planetari si diferentialulul, dar si transmisia finala. Fiecare dintre acestea este parte integranta a unui mecanism complex, care poate functiona pe principii diferite, in functie de masina. Pe baza specificiatiilor diferite pe care le are un anumit tip de transmisie, trebuie ales si uleiul de transmisie.

 

Care sunt principalele tipuri de transmisii?

Exista mai multe tipuri de sisteme de transmisie, fiecare avand specificatiile lui. Iata care sunt cele mai utilizate sisteme de transmisii, in randul autovehiculelor:

  1. Transmisiile manuale

Mai ales in cazul transmisiilor manuale este nevoie ca piesele componente sa fie bine lubrifiate. Rulmentii, elementele de cuplare, dar si rotile dintate necesita folosire asa-numitelor MTF-uri (Manual transmission Fluid).  In cazul transmisiilor manuale, trecerea dintre treptele de viteza este asigurata prin apasarea ambreiajului cu ajutorul caruia se face cuplarea, respectiv decuplarea ambreiajului. Cutiile cu transmisie manuala pot fi fie mecanice (de frictiune), fie actionate mecanic(prin cablu) sau hidraulic, insa exista si anumite modele care folosesc frecarea uscata.

  1. Transmisii cu ambreiaj dublu

Transmisiile cu ambreiaj dublu fac parte din categoria celor total automatizate. Acestea sunt utilizate de regula la construirea automobilelor de lux si sunt recunoscute pentru ca genereaza un  consum mic de combustibil, deoarece nu este intrerupt fluxul de putere al motorului, dar si pentru ca ofera un grad de confort sporit in timpul condusului, avand in vedere ca nu exista pedala de ambreiaj.

  1. Transmisii automate clasice

Autovehiculele care folosesc transmisia automata clasica nu au nevoie de interventia conducatorului masinii pentru a face trecerea dintre intervalele de viteza. Rolul soferului in acest proces ii este atribuit calculatorului de control al cutiei de viteze, in functie de pozitia in care se afla pedala de acceleratie si de viteza masinii.

Pentru ca intreg mecanismul transmisiei automate clasice sa functioneze optim, este nevoie ca piesele sale componente sa fie bine lubrifiate. In acest caz, se recomanda utilizarea unui ulei de tip ATF (Automatic Transmission Fluid).

 
  1. Transmisii cu variatie continua (CVT) se diferentiaza de celelelte cutii automate sau manuale in primul rand prin faptul ca poate trece continuu de la valorile minime la cele maxime. Autovehiculele care folosesc sistemul CVT (cum ar fi tractoarele de gabarit mai mic) au, de obicei, un consum mai redus de combustibil, deoarece eficientizeaza activitatea motorului, crescand numarul de revolutii per minut. O alta caracteristica a transmisiilor cu variatie continua este ca nu necesita neaparat prezenta unui ambreiaj, asa cum se intampla in cazul utilajelor agricole de mici dimeniuni,ele avand capacitatea de a functiona si fara aceasta componenta. Totusi, in cazul autovehiculelor care utilizeaza cutia automata CVT (motociclete), ambreiajul nu ar trebui sa lipseasca din componenta sistemului de transmisie.

Fiecare dintre aceste subansamble are rol specific extrem de important in functionarea intregului sistem, ambreiajul cupleaza si decupleaza motorul de la transmisie in mod progresiv, cutia de viteze controleaza forta de tractiune si viteza, reductorul distribuitor este prezent doar la automobilele cu punti motoare multiple si are ca rol transmiterea momentului motor la aceste punti, transmisia cardanica intermediaza momentul motor de la cutia de viteze la transmisa principala iar transmisa principala preia momentul motor si il transmite catre arborii planetari de unde ajunge la diferential si rotile motoare. Transmisa totala este o parte a sistemului care exista doar la autobuze si autocamioane de capacitate mare.

LOCALIZARE

Social Links:

Service Multimarca:

Scroll to top
Contacteaza-ne !